Máte nejakú otázku? +420 228 227 652 info@lashespro.cz

Mohlo by sa vám páčiť

Košík0

V košíku nemáte žiadny tovar.

8 otázok, na ktoré sa musíte spýtať klientky pred prvým predlžovaním mihalníc

20.04.24 1504x prečítané

Zdieľať



Nová klientka si vyhliadla váš salón a čaká na prvé stretnutie. Oplatí sa to nepodceniť a vyčleniť si chvíľku na taký malý výsluch, kde sa o klientke dozviete všetko, čo by ste mali pred zahájením aplikácie vedieť. Na čo sa klientky pred prvým predlžovaním mihalníc nesmiete zabudnúť opýtať?

uvodni-konzultace

Úvodná konzultácia alebo vyplnenie papierového či elektronického dotazníka nie je žiadne zdržovanie alebo zbytočná administratíva. Naopak, je to známka profesionality a toho, že svoju prácu myslíte vážne. Iba keď budete mať dostatok informácii, tak môže samotná aplikácia umelých mihalníc prebehnúť hladko a bez problémov.

Prvá konzultácia pred nalepením umelých mihalníc pomôže lash artistke urobiť si predstavu o tom, po akých mihalniciach klientka túži a tiež pomôže predísť tomu, aby klientka nebola z výslednej podoby sklamaná alebo nešťastná. Prvotný rozhovor tiež pomáha tomu, aby sa dalo predísť alergickej reakcii na lepidlo a ďalším zdravotným komplikáciám.

Na čo sa klientky pred prvým predlžovaním spýtať?

1) Ste na predlžovaní mihalníc prvýkrát?

prvni_konzultace

Toto nie je iba tak nejaká zdvorilostná fáza. Zaujímať by vás to malo predovšetkým preto, aby ste vedela, ako veľmi podrobne máte klientku zoznámiť s celým procesom predlžovania. Mala by vedieť, čo nerobiť pred samotnou aplikáciou (nepiť kávu, ísť na WC, dokonale sa odlíčiť, …). Tiež ju môžete upozorniť na to, ako dlho procedúra trvá a ako budete krok za krokom postupovať. 
Klientka sa samozrejme môže pýtať na to, čo ju zaujíma, a vy by ste mala byť pripravená jej otázky zodpovedať. 

To, či klientka už v minulosti niekedy na “mihalniciach” bola, by vás malo zaujímať aj preto, aby ste zistila, čo za značku kozmetiky používala jej minulá lash artistka a či sa u klientky neprejavila nejaká alergická reakcia alebo nejaký iný problém s mihalnicami, o ktorom by ste mala vedieť. 

Opýtať sa môžete aj na štýl umelých mihalníc, ktorý klientka v minulosti nosila, alebo na dôvod, prečo sa rozhodla zmeniť salón. Možno sa dozviete nejakú užitočnú informáciu a budete vedieť, na čo si dať pri práci s touto konkrétnou klientkou pozor.

2) Prejavila sa u vás v minulosti nejaká alergia na kozmetické prípravky?

alergie_na_lepidlo

Táto otázka je nesmierne dôležitá! Tu ide totižto o zdravie. Dúfajme, že klientky nebudú odpovede zľahčovať akože vtipnými alergiami na prácu, deti, manžela a podobne, ale naozaj sa nad touto otázkou zamyslia.

Ak si klientka nebude istá, skúste ju k odpovedi doviesť pomocnými otázkami, napríklad: 
 - Objavila sa u vás v minulosti vyrážka alebo ste sa niekedy vysypala pri použití nejakého kozmetického produktu?
- Nepáli alebo nesvrbí vás pokožka po použití kozmetických produktov určitej značky?
 - Neprejavuje sa u vás nejaká iná alergia, napríklad na jedlo, peľ, roztoče?

Alergická reakcia na lepidlo na mihalnice môže byť veľmi vážnou zdravotnou komplikáciou a neoplatí sa podceniť prípadné riziko!

V prípade pochybností alebo ak si proste chcete byť istá, že všetko prebehne bez komplikácií, navrhnite vykonanie tzv. patch testu, teda testu znášanlivosti.

Patch test spočíva v tom, že klientke aplikujete zopár skúšobných mihalníc na obidve oči a ak sa do druhého dňa neobjaví žiadna reakcia, môžete sa pustiť do aplikácie „naostro”.

Viac o tom, ako predchádzať alergickej reakcii pri predlžovaní mihalníc, nájdete na blogu. 

3) Máte nejaké zdravotné problémy, o ktorých by som mala vedieť?

Otázky na zdravotný stav sú vždy veľmi tenký ľad, ale verte, že je naozaj dôležité poznať zdravotný stav pacientky pred tým, ako sa jej a jej mihalniciam začnete venovať.

Najviac by vás mali zaujímať akékoľvek zápaly, podráždenia, ekzémy alebo iné komplikácie v okolí očí. Ak v tejto oblasti zistíte akýkoľvek problém, navrhnite klientke iný termín s vysvetlením, že mihalnice jej rada urobíte, keď bude zdravá.
Toto platí aj v prípade, že klientka akurát trápi nachladnutie alebo sezónna alergia.

Pri vstupnej konzultácii by ste ale mala získať informácie o vážnejších zdravotných obmedzeniach. Množstvo diagnóz totižto nemusí úplne súvisieť s očami, ale mohli by prácu pekne skomplikovať, napríklad dráždivý močový mechúr alebo klaustrofóbia.

Ak používate UV systém, nezabudnite sa spýtať, či klientka nie je epileptik. Blikanie UV lampy by mohlo spôsobiť epileptický záchvat.

Určite by mala zaznieť aj otázka, či klientka nie je tehotná. Ak áno, tak odporúčame prejsť na UV systém, vďaka ktorému klientka pri procese predlžovania mihalníc nevdychuje toľko výparov ako z klasického lepidla. Dobré je sa tiež dohodnúť na polohe, v ktorej jej bude pohodlné ležať a na pauzách na toaletu.

4) Nosíte kontaktné šošovky?

kontaktni_cocky

Ak klientka uvedie, že nosí šošovky, mala by si ich pri aplikácii z oka preventívne vybrať. Ihneď po aplikácii je potom dobré počkať s nasadením do druhého dňa. 
Upozornite ju aj na to, že sa občas stáva, že umelé mihalnice z nejakého dôvodu vadia šošovkám v pohybe. To môže spôsobovať začervenanie oka a jeho podráždenie. 

Bohužiaľ to nie je možné dopredu úplne predvídať, ale v každom prípade, ak by sa u nej podráždenie objavilo, mala by byť informovaná a mať v zálohe okuliare, kým spolu identifikujete a prípadne aj vyriešite príčinu podráždenia.

5) Aké máte povolanie a venujete sa pravidelne nejakému športu?

povolani

Áno, táto otázka znie zvláštne, ale je možno dôležitejšia, ako si myslíte. Z klientky potrebujete „vytiahnuť”, ako veľmi aktívny život vedie, aby jej nové mihalnice vydržali čo najdlhšie.
Ako vieme, tak pot, voda, ale napríklad aj para pri varení alebo odličovacie prípravky nie sú s umelými mihalnicami veľkí kamaráti. Na to musíme klientku vždy upozorniť a dúfať, že sa našimi radami bude riadiť.

Na základe informácii môžete napríklad zvoliť vhodný typ lepenia umelých mihalníc (klasické lepidlo x UV lepidlo), dĺžku mihalníc alebo ju objednať na doplnenie o čosi skôr, ako je to bežné.

O tom, aké sú rozdiely medzi klasickou aplikáciou a UV systémom pri predlžovaní mihalníc, píšeme v článku Bezpečná cesta ku krásnym mihalniciam. Pracujte s UV ako profesionál.

6) Našla ste si nejakú inšpiráciu pre svoje nové mihalnice na Instagrame alebo Pintereste?

inspirace_na_sitich

Prísť s obrázkom vysnívaných mihalníc uložených v telefóne je určite dobrý nápad, za ktorý by ste mala byť vďačná. Ľahko tak zistíte, čo sa klientke páči a spolu sa môžete dohodnúť na tom, aké dlhé mihalnice vybrať a akú lash mapu zvoliť. Obrázok totižto povie viac ako tisíc slov a iba slovný popis by vám asi dokonalú predstavu o vytúžených mihalniciach neposkytol.

Určite ich poznáte všetky, ale jednotlivé typy najčastejšie používaných lash máp sú pekne popísané v článku Lash mapping: čo to je a ako na to?

Niekomu sa páčia veľmi husté a výrazné mihalnice, iné klientky dávajú radšej prednosť prirodzenému looku s decentným zvýraznením pohľadu. S klientkou by ste mala jej voľbu stylingu skonzultovať a prípadne ju aj decentne nasmerovať k inému variantu, ktoré sa bude hodiť jej tvaru tváre a tvaru očí o niečo viac.

Nájsť styling, na ktorom sa s klientkou jednohlasne zhodnete, je veľmi dôležité. Pri aplikácii umelých mihalníc totižto bude klientka vydaná na milosť a nemilosť vašim šikovným rukám a kvôli zatvoreným očiam a zafixovaným viečkam nebude môcť finálnu podobu po jej vzniku pripomienkovať, ani korigovať. Bude vám musieť veriť a na vás je, aby ste jej dôveru nesklamala.

Na záver sú síce drobné úpravy ešte možné, ale v rozvrhnutí, dĺžke, farbe a hustote umelých mihalníc by ste mala mať jasno ešte pred tým, ako sa u vás klientka položí na kozmetické ležadlo.

7) Aký vzhľad mihalníc preferujete?

lash_mapa

Chcete vyzerať výrazne a dramaticky alebo radšej necháte mihalnice iba prirodzene obkrúžiť oko? Chcete zvodný mačací pohľad alebo sa vidíte v niektorom z extravagantných módnych trendov na Instagrame alebo Tik Toku? Aká je vlastne vaša motivácia mať umelé mihalnice?

Tieto otázky pomôže ešte viac upresniť, ako bude výsledná sada mihalníc vyzerať. Akonáhle budete vedieť, čo sa klientke páči a čo nepáči, môžete toho v budúcnosti využiť pri informovaní o nových trendoch či nových typoch mihalníc, ktoré by sa mohli klientke hodiť a vyhovovať jej.

8) Máte nejaké konkrétne požiadavky alebo obavy ohľadom predlžovania mihalníc?

UV_system

Klientka, ktorá bude informovaná a zoznámená s priebehom aplikácie umelých mihalníc, bude pokojnejšia a možno aj spokojnejšia. Možnosť zodpovedania jej otázok (hoci niektoré vám možno prídu banálne alebo prinajmenšom zvláštne) pomáha vybudovať dôverný vzťah, ktorý je zárukou loajality a toho, že vás len tak nevymení za inú lash artistku.

A ak k tomu predsa len príde, nemusíte si to brať osobne, možno proste iba “nepreskočila iskra”. Aj to sa môže stať.

Nezabudnite si všetky zistené informácie od klientky zaznamenať do jej návštevnej kartičky. Pred jej ďalšou návštevou budete hneď vedieť, po akých mihalniciach siahnuť, aký štýl zvoliť a podobne.

Držím vám palce, nech vám všetky prvé stretnutia s novými klientkami vyjdu na výbornú a nech sa k nám stále vracajú pre nové mihalnice.

Možno by vás mohli zaujímať aj tieto témy:

Páčil sa vám tento príspevok? Pošlite ho ďalej...



Prihlásenie zavrieť

Cookies

Naša spoločnosť používa súbory cookies na správne fungovanie vášho obľúbeného e-shopu, na prispôsobenie obsahu stránok vašim potrebám, na štatistické a marketingové účely. Kliknutím na tlačidlo prijímam nám udelíte súhlas ich zberom a spracovaním, a my vám poskytneme ten najlepší zážitok z nakupovania.

Vaše nastavenie súborov cookie

Tu máte možnosť prispôsobiť soubory cookie v súladu s vlastnými preferenciami a neskôr nastaviť alebo kedykoľvek vypnúť v pätičke webu.

Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých funkcií, ktoré ponúkajú.

Personalizáciu prevádzame na základe vami prehliadnutého tovaru. Ďalej potom upravujeme zobrazovaný obsah podľa toho, čo vás zaujíma.

Tieto cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a za pomoci získaných dát potom môžeme zlepšovať zážitok z nakupovania zákazníkom.

Tieto cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami vrátane Googlu na prenos osobných údajov a personalizáciu reklám, aby boli pre vás zaujímavé.